Citytrip

19 juli 2019 - Kunming, China

Nog meer monnikenDe monniken (een paar dan)

Ik heb me vandaag in het verkeer gestort, een chaos met gelukkig ook wat regels. Brede fietsstroken waar ook alle brommers en scooters op rijden, ook in de tegenovergestelde richting. En de auto en vooral de bus nemen altijd voorrang. Wat goed is, alle brommer, scooters en bijna alle auto’s rijden elektrisch. Een grote stad maar de luchtkwaliteit is daardoor redelijk goed. Twee mooie tempels bezocht, de boeddhistische Yuantong tempel en in de heuvels boven de stad de Bamboo tempel met 500’ standbeelden van monniken, bijzonder! Een oefenritje van 40 km, morgen begint het serieuze werk. Ben blij met de vertaalapp op mijn telefoon, een uitkomst. De geldautomaat van de Bank Of China sprak Engels, ook handig.

Yuantong tempelYuantongtempelYuantong tempelD62E062F-608C-41BA-8715-EEE0C268051CKunmingBamboo tempel bordBamboo tempelBamboo tempelHartelijk welkom in de Bamboo tempel

1. Ali B:
    19 juli 2019
    Conversatie met een geldautomaat, gekker moet het niet worden
  2. Pieter Roelofs:
    Beter dan geen.
  3. Hiske Koning:
    19 juli 2019
    klinkt veelbelovend Pieter! gelukkig maakt het niet uit aan welke kant van de weg je rijdt :)
  4. Pieter Roelofs:
    19 juli 2019
    Volgens mij moet ik vooral aan de goede kant van de weg rijden🤪
  5. Majorie:
    19 juli 2019
    En zie je ook fietsers, of ben je een bezienswaardigheid?
    Mooie foto's!!
  6. Pieter Roelofs:
    19 juli 2019
    In Kunming zie je veel fietsers, geen buitenlanders. Ik val nogal op.
  7. Annettie van Hemert:
    20 juli 2019
    Niet erg druk, zijn er niet zoveel toeristen daar? Hier wordt het de komende week tropisch warm, hopelijk bij jou niet zoals hier. Nog geen lekke banden gehad. Leuk om jouw blog weer te lezen.
  8. Pieter Roelofs:
    20 juli 2019
    Nee, er is niet veel toerisme hier, ben nog ‘collega’s’ tegen gekomen. Het is niet echt warm, 25 graden maar je zit hoog en kan snel verbranden. Nog geen pech gehad
  9. Mustapha:
    20 juli 2019
    Een goed zeeman wordt ook wel eens nat 😜😜