Co Tiet - Hanoi

7 augustus 2019 - Hanoi, Vietnam

Rode Rivier in de ochtendOnderwegOnderweg

Vroeg vertrokken uit het guesthouse, kwam goed uit want het werd een onbewolkte, erg hete dag. Ben stevig verkleurd. Eerst een stuk over de drukke QL32, daarna weer dijkweggetjes door de “polder”, weinig schaduw, veel zon. Onderweg nog een mooie oude Chinese tempel bezocht (Hai Ba Trung tempel, 1160). Hanoi kondigt zich al lang van tevoren aan, meer verkeer, af en toe een vliegtuig. In Hanoi fietsen is even aanpassen. Wilde van een afstand een foto maken van het mausoleum van Ho Chi Minh maar dat vonden de soldaten geen goed idee. Kijk nog wel of ik “officieel” terugga. Het standbeeld van Lenin was geen probleem. Zit nu een paar dagen in het voor mijn “luxe” Tiranthotel. Heerlijk. De route Kunming-Hanoi zit erop, de volgende etappe (Hanoi-Bangkok) begint over een dag of zes.

Hai Ba Trung tempelE658EC2F-33D0-4DDD-A7B2-D9BFBDA9F192Hai Ba Trung tempelHai Ba Trung tempelHai Ba Trung tempelHai Ba Trung tempelOnderwegOnderwegOnderwegWest LakeLenin

1. Joke:
    7 augustus 2019
    Hoi Pieter,
    Wel apart zeker om delen (routes)af te strepen die je gehaald hebt.
    Weer prachtige foto's.
    Misschien een petje opzetten tegen de zon.😃
  2. Pieter Roelofs:
    8 augustus 2019
    Normaal gesproken zou na het bereiken van Hanoi de vakantie wel voorbij zijn, nu begint het eigenlijk pas! Zon en regen, altijd een pet op.
  3. Hiske Koning:
    8 augustus 2019
    Eerste pin is gezet. Geniet van Hanoi en ik kijk al uit naar de verhalen tijdens je volgende etappe!