Waterdoop

20 juli 2019 - Chengjiang, China

Guesthouse ChengjiangFuchian meer

Normaal gesproken is de eerste fietsdag een soort vuurdoop. Grote stad, ander verkeersgedrag en verkeersregels, taal, verkeersborden enz. In China zeker, maar er kwam nog wat bij. De hele nacht zwaar onweer, enorm veel regen en vanochtend regende het nog. De straten rond het hotel stonden blank, ongeveer 20 cm water. Ben vertrokken maar het werd nog veel erger, putdeksels kwamen omhoog, auto’s kwamen vast te zitten en wegen werden afgesloten. De route was al gecompliceerd door alle weg- en bouwwerkzaamheden ( en die zijn mega hier). De route van Kunming naar Chengjiang is maximaal 83 km maar het werden er 96. Normaal fiets je ruim 40 km om de stad uit te komen maar dat werden er dus meer. Mensen wilden wel helpen maar de taal is het probleem, met een grote boog omrijden was het gebarentaaladvies. MapsMe heeft me gered. Buiten de stad ging het beter. Ik weet nu zeker dat m’n fietstassen en poncho waterdicht zijn! Ik zit nu in het Xiam Hu Wuyang Yuan Guesthouse aan het Fuchian Meer, het is opgeklaard en ik heb een mooi uitzicht op het meer. Leuk guesthouse, aardige mensen, lekker biertje. De kop is eraf!

Geluk gehad, net door de straat gefietst voordat hij werd afgesloten.Het Dianchimeer, weinig uitzichtOnderwegHoogste punt vandaag, 2188 meter.Guesthouse in Chengjian

1. Ali B:
    20 juli 2019
    Zolang het jouw kop maar niet is
  2. Liset Dagelet:
    20 juli 2019
    Een welverdiend biertje Pieter!
    Groet uit Madagascar (ons avontuur te volgen via Polarsteps)
  3. Pieter Roelofs:
    21 juli 2019
    Fijne vakantie, ik ga kijken op polarsteps!
  4. Mustapha:
    20 juli 2019
    De natuur gaat boven is sterker dan de leer!