Negombo

13 januari 2020 - Negombo, Sri Lanka

183 Dagen, 8 landen, 7051 fietskilometers en 0 lekke banden verder is het tijd om mijn fiets weer in te pakken voor de terugreis naar Nederland. De fietsprobleempjes die er waren zijn opgelost dankzij de goede service van Rob’s Bikecenter uit Maasland en een fietsenmaker in Sri Lanka. Heel veel gezien, heel veel meegemaakt, heel veel interessante mensen ontmoet. Veel mensen vragen me wat het mooiste of meest interessante land was. Daar ben ik nog niet uit. China was de grote onbekende, een verrassing, adembenemend mooi. Noord Vietnam schitterend maar ze moeten niet je zadeltas leegroven. Laos fantastisch Thailand 20 jaar geleden, de overstromingen maakten het een uitdaging. Cambodja, Angkor en de mensen. Thailand mijn grote favoriet, kunst, cultuur en natuur. Zo afwisselend. De week in Wasana Resort was bijzonder, leuk om daar weer terug te komen. In Maleisië vond ik vooral de eilanden en Malakka geweldig en de kleine bar op Langkawi met het  Nederlands gezelschap. Singapore is Singapore, alles is schoon, werkt. Tenslotte Sri Lanka, nog niet bekomen van de aanslagen. Extreem gevarieerd en vriendelijk. Uit elk land wilde ik graag een foto bij deze tekst zetten. Een foto doet geen recht aan elk land, ik moet nog een top 10 van elk land maken (80 van de 3509 foto’s, dat gaat nog wel even duren). Vandaar wat nieuwe foto’s van de strandvissers in Negombo, vanochtend gemaakt.

NegomboNegomboNegomboNegomboNegomboNegombo

1. Hiske Koning:
    14 januari 2020
    wat een beleving Pieter, heel bijzonder. Respect voor het aantal kilometers en benieuwd naar al je verhalen over alle bijzondere ervaringen. Een goede terugreis gewenst en ik hoop dat Nederland je met stralend weer ontvangt!