Cambodja

9 september 2019 - Stung Treng, Cambodja

Don Khone - NakasangCambodjaanse grenspost

Enerverend dagje achter de rug. Eerst met de boot van. Don Khone naar Nakasang. Daar weer op de fiets in de richting van de Laotiaans-Cambodjaanse grens. Altijd weer een verrassing, wordt het een moeilijk of makkelijk avontuur. Deze grensovergang ligt nogal afgelegen en de Cambodjaanse kant is “berucht” om de extra dollars die voor allerlei flauwekul moeten worden betaald. Het was aan beide kanten doodstil. In Laos was ik in vijf minuten klaar. Ook aan Cambodjaanse kant liep het gesmeerd. Vijftien minuten later en 35 dollar armer was ik Cambodja, geen smeergeld. Slechte weg naar Stung Treng door een saai landschap. Ongeveer 40 kilometer zand en gravel en 20 kilometer redelijk asfalt. Ook Stung Treng ligt aan de Mekong en ook hier hoog water, zandzakken langs de rivier. Gelukkig daalt het waterpeil hier ook. Een nacht in een redelijk hotel en dan richting Siem Reap (Angkor).

Moeizaam fietsenBeetje saaiBeetje saaiNog meer saaiheid

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Majorie:
    9 september 2019
    Zou ik het een mooi landschap vinden? Ben je niet al ontzettend verwend wat dat betreft?🤪
  2. Pieter Roelofs:
    10 september 2019
    Ik denk het wel. Door het grootschalig kappen van bomen en het aanleggen van plantages (Chinese bedrijven) wordt het eentonig.