Don Det

4 september 2019 - Don Det, Laos

Het is blijven regenen maar ik ben toch verder gegaan richting de 4000 eilanden en de Cambodjaanse grens. Overal overstromingen, de Mekong is in 24 uur 2 meter gestegen. Op advies van de mensen in NMK homestay aan de rechterkant van de Mekong naar Nakasang gefietst en daar de boot genomen naar het eiland Don Det. Ik blijf hier even en ga misschien door naar Don Khone, hangt af van de waterstand en de overstromingen. Inmiddels is de regen gestopt😜

Boottterminal NakasangNakasangBootterminal NakasangNakasangNakasangNaar Don DetNaar Don DetDon DetKade Don DetDon Det

1. Thea:
    4 september 2019
    Wat een natte boel. Veel succes
  2. Pieter Roelofs:
    Dank je....👍
  3. Kees:
    Pieter.
    Als ik de wegen ziet op jouw foto's. Hoe is het gesteld met je banden. Heb je wel eens problemen daarmee?
  4. Pieter Roelofs:
    4 september 2019
    Gelukkig nog niet, heb goede banden op mijn fiets. Heb voor nood twee binnenlanden en een buitenband bij me. Dat moet, ze hebben hier alleen 26inch, ik heb 28 inch. Tot nu toe geen lekke band (afkloppen).
  5. Kees:
    4 september 2019
    Hoe laat is het bij jouw, nu
  6. Pieter Roelofs:
    16.36 uur
  7. Kees:
    Als ik het goed heb 5 uur verschil met hier
  8. Pieter Roelofs:
    Precies
  9. Hiske Koning:
    4 september 2019
    Had je zoveel regen ingecalculeerd of moet je nu je route een beetje aanpassen?
  10. Pieter Roelofs:
    5 september 2019
    Het is regenseizoen en dan het flink tekeer gaan. Er zijn nu forse overstromingen in Thailand, Laos en Cambodja. De Mekong heeft de hoogste waterstand sinds 12 jaar. Ik heb mijn ideale route gemaakt maar moet die nu wat aanpassen. Dat hoort erbij.
  11. Marike:
    5 september 2019
    Gelukkig heb je weer wat uit te pluizen.😄 Succes hoor!