Enerverende fietsdag

24 juli 2019 - Yuangyang, China

2018C9B7-F98A-415C-B7B1-63838581C2ACErgens onderwegMooiHoogste punt, vrachtwagens nemen koelwater inBeetje regen en klimmenBamboeEnd of the Road?In de wolkenBijna aan de topRode rivierRode rivier

Ik heb een bijzonder enerverende fietsdag achter de rug van Jianshui naar Nansha (Yuanyang), ruim 80 kilometer. De start was op 1320 meter hoogte, eerst een klim naar 1950 meter (33 km). Daarna een fantastische afdaling van 40 km eindigend op 235 meter hoogte aan de Rode Rivier. De tocht begon met een beetje regen maar werd steeds erger. Voor het hoogste punt klaarde het een beetje op maar daarna was het fietsen in de mist in regen. Tijdens het afdalen ging de zon schijnen en werd het langzaam warmer. Zit nu in een tropisch klimaat in plaats van bergklimaat. Om Nansha te bereiken moet je volgens de route een brug over de rivier nemen. Die was er niet meer. Er is wel een nieuwe. Beetje omrijden. Een nacht in het Heng Yuan Hotel, laat mijn fiets en wat spullen achter en ga morgen met de bus naar de rijstvelden van Xinjie (Werelderfgoed). Blijf daar twee nachten, kom terug naar Nansha, blijf daar een nacht en fiets dan verder richting Vietnam. Foto’s volgen later, eerst eten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kees:
    24 juli 2019
    Die uitstapjes die je nu doe, een paar dagen op de zelfde plaats en bv met de bus naar! Waren die in Holland al bekent dat je dat zou doen?
  2. Pieter Roelofs:
    24 juli 2019
    Kees, sommige heb ik ingepland zoals deze. Dit wil ik graag zien en ik weet dat ik mijn fiets veilig kan achterlaten.
  3. Pieter Roelofs:
    24 juli 2019
    Mooie dingen wil ik graag zien, ik heb er nu de tijd voor!
  4. Hiske Koning:
    24 juli 2019
    Respect hoor Pieter, ik doe je het niet na! wat een fantastische verhalen nu al! rust lekker goed uit en duimen maar voor droog weer!
  5. Pieter Roelofs:
    25 juli 2019
    De rijstvelden zullen wel mooi groen zijn😀 Waar ben jij inmiddels?
  6. Marike:
    25 juli 2019
    Wat een ervaringen! Never a dull moment.😜
  7. Pieter Roelofs:
    25 juli 2019
    Al dat ploeteren in de polder en langs de kust heeft toch zin gehad😜