Fietsroute Kunming - Bangkok

2 december 2018 - Maassluis, Nederland

De fietsroute die ik ga volgen bestaat uit drie grote stukken. Als eerste fiets ik van Kunming in China naar Bangkok in Thailand. Vervolgens ga ik van Bangkok naar Singapore en ik sluit het geheel af met een "rondje" Sri Lanka.

Met het eerste deel van de fietsroute ben ik inmiddels een heel eind gevorderd. Van Kunming in China via Vietnam en Cambodja naar Bangkok in Thailand. Aan de hand van het routeboekje van Asian Way Of Life ben ik aan de slag gegaan met een boeiende fietspuzzel.

Mijn fietstocht begint in Kunming in de provincie Yunnan (China). Yunnan ligt op 1900 meter hoogte, voor mij een heel nieuwe (fiets-)ervaring. Via het Fuxian meer en Jianshui ga ik naar de rijstterrassen van Yuanyang. Bij Lao Cai steek ik de grens met Vietnam over en zak dan af naar Hanoi. Vanuit Hanoi maak ik een uitstapje naar Halong Bay. Via Ninh Bihn fiets ik naar Lak Sao in Laos. In Laos ga ik door naar de Mekong. Via Thakhek en Savannakhet volg ik de Mekong naar Pakse. In het uiterste zuiden van Laos steek ik de grens over naar Cambodja. Stung Treng en Preah Vihear liggen op de weg naar Siem Reap (Angkor). Daarna fiets ik door naar Bangkok. Deze eerste etappe is "kaal" ongeveer 3000 kilometer.

Kunming-SingaporeKunming-Bangkok