Naar Kandy

2 januari 2020 - Kandy, Sri Lanka

Van de jaarwisseling was niets te merken in Nalanda. Geen vuurpijl te bekennen en geen feestelijkheden. Er wordt ook gewoon doorgewerkt door iedereen. Op nieuwjaarsdag wenst iedereen je wel Happy New Year. Vroeg vertrokken want er moet weer veel geklommen worden. Gelukkig veel gestaag klimmen zodat je in een ritme komt. Behalve het laatste stuk voor de stad Kandy, dat is gewoon afzien. Weer een schitterend landschap. Onderweg een mooie Hindoetempel bezocht. Toen ik Kandy binnenkwam gebaarde een politieagent dat ik naar de kant van de weg moest komen. Hij ga me een hand en wenste me een Happy New Year and a nice time in Kandy. Kandy ligt op 560 meter hoogte, lekker koel en voor het eerst sinds weken geen muskieten. Blijf twee nachten in de Sharon Inn, een leuk hotel met een mooi dakterras waar je ‘s avonds lekker kunt eten. Heb dat gisteravond gedaan met Ruud en Marianne die ik al eerder heb ontmoet.

Vroege start in de mistOnderwegOnderwegOnderwegOnderwegOnderweg79E2FD8B-2CA1-42A5-B0D2-AB8C2625F573OnderwegOnderwegHindoetempelHindoetempelHindoetempelHindoetempelHindoetempel

1. Boers b.:
    Hier ook geen nieuw jaar toeristen om 10 uur naar bungalow sleep sleep
  2. Hiske Koning:
    2 januari 2020
    Fietsen jullie ook samen?
  3. Pieter Roelofs:
    2 januari 2020
    Nee, zij fietsen met een tandem. Ik was steeds en dag vooruit. Zij hebben erg veel pech gehad met hun fiets en vervoer geregeld. Gebroken derailleurkabel, gebroken spaken, slag in het wiel. Alles is gemaakt en ze zijn nu op pad en weten dan of alles weer in orde is.
  4. Hiske Koning:
    5 januari 2020
    wat een pech. Wat dat betreft houdt jouw fiets het goed!