Kuala Selangor - Klang

4 december 2019 - Klang, Maleisië

Kuala SelangorKuala Selangor

Afwisselende tocht vandaag naar Klang. Eerst over kleine wegen plantages en kampongs. Het grootste deel van de rit ging over het tracé van een spoorlijn aangelegd door de Japanners en later na de oorlog weer afgebroken door de Engelsen, de Jalan Keretapi Lama (Oude Trein Weg). De laatste twintig kilometer door de voorsteden van Klang, veel verkeer, vieze fabrieken, autosloperijen, meubelfabrieken enzovoort. Klang is een grote stad met ongeveer een miljoen inwoners, het is dertig kilometer over de snelweg naar Kuala Lumpur. Dat ga ik niet doen, te gevaarlijk en onaantrekkelijk fietsen. Ik laat Kuala Lumpur links liggen. Blijf nog een dag in Klang, er is hier veel te ontdekken. Zit in een mooi hotel net naast Little India, een kleurrijke buurt. Na Klang ga ik via Morib, Port Dickson naar Malakka. Daar neem ik de tijd om de koloniale geschiedenis te bekijken. Daarna via Muar, Batu Pahat en Pontian Kechil naar Singapore. Ik hoop de veertiende december in Singapore aan te komen.

SelfieOude spoorbaanOude spoorbaanOude spoorbaanOnderwegOnderwegKlangKlangKlangLunchLax hotelLax hotel