Pakse

31 augustus 2019 - Pakse, Laos

Hoog water

Het regende ook nog de hele nacht door. Op advies van het personeel in het Guesthouse een deel van de route met de bus gegaan. Alle kleinere wegen waren moeilijk begaanbaar door overstromingen. Ook de hoofdweg Savannakhet - Pakxon - Napong - Pakse stond tussen Savannakhet en Pakxon hier en daar onder water. Na Pakxon werd het beter, het klaarde ook op en de zon ging weer schijnen. De fiets weer uit de bus gehesen en de laatste 90 kilometer naar Pakse weer gefietst. Een paar jaar geleden ben ik, vanuit Thailand ook in Pakse geweest, op weg naar het Bolavenplateau. Het is de tweede stad van Laos en er is van alles te zien. Ik kan me nog herinneren dat ik de tempel Wat Luang heb bezocht en die erg mooi vond. Ben daarom opnieuw gaan kijken en ben weer onder dr indruk. Blijf een nacht in Pakse en ga morgen naar een Guesthouse buiten de stad aan de Mekong.

Wat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat Luang