Pakse

31 augustus 2019 - Pakse, Laos

Hoog water

Het regende ook nog de hele nacht door. Op advies van het personeel in het Guesthouse een deel van de route met de bus gegaan. Alle kleinere wegen waren moeilijk begaanbaar door overstromingen. Ook de hoofdweg Savannakhet - Pakxon - Napong - Pakse stond tussen Savannakhet en Pakxon hier en daar onder water. Na Pakxon werd het beter, het klaarde ook op en de zon ging weer schijnen. De fiets weer uit de bus gehesen en de laatste 90 kilometer naar Pakse weer gefietst. Een paar jaar geleden ben ik, vanuit Thailand ook in Pakse geweest, op weg naar het Bolavenplateau. Het is de tweede stad van Laos en er is van alles te zien. Ik kan me nog herinneren dat ik de tempel Wat Luang heb bezocht en die erg mooi vond. Ben daarom opnieuw gaan kijken en ben weer onder dr indruk. Blijf een nacht in Pakse en ga morgen naar een Guesthouse buiten de stad aan de Mekong.

Wat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat LuangWat Luang

1. Kees:
    31 augustus 2019
    Indrukwekkend deze tempels. Worden wel goed onderhouden als je dit ziet.
    Mooie plaatjes.
  2. Pieter Roelofs:
    2 september 2019
    Ik zit nu in een mooi gebied, veel Thaise en Cambodjaanse invloed.
  3. Marike:
    31 augustus 2019
    Mooi hoor! Kunstig, al dat houtsnijwerk👌
  4. Pieter Roelofs:
    2 september 2019
    Ik ben in een mooi en interessant gebied aangekomen, de tempels zijn plotseling ook een stuk mooier.
  5. Marian & Hans:
    31 augustus 2019
    Wij zijn heel erg jaloers🚴🏼‍♂️
  6. Pieter Roelofs:
    2 september 2019
    Jullie mogen binnenkort ook weer🤗
  7. Thea:
    31 augustus 2019
    Ik blijf genieten van al die prachtige foto's t
  8. Pieter Roelofs:
    2 september 2019
    Ik ben weer in een mooi gebied gekomen.
  9. Hiske Koning:
    31 augustus 2019
    Prachtig, mooi om het op een afstand mee te kunnen genieten!
  10. Pieter Roelofs:
    2 september 2019
    Het fietsen was even “saai”, maar ik ben nu weer in een mooi gebied aanbeland.
  11. Toni en Arnold:
    1 september 2019
    Ik denk dat je af en toe niet weet waar je moet kijken, zoveel moois kom je tegen. Wij genieten met je mee!
  12. Pieter Roelofs:
    2 september 2019
    Het is soms wel heel erg veel, alle indrukken die je opdoet. Dan moet je even de tijd nemen om het allemaal te verwerken.