Terug naar Zuid-Oost Azië.

4 november 2018 - Maassluis, Nederland

Na vele fietsreizen in Zuid-Oost Azië waarin ik Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Sri Lanka en Singapore heb bezocht bleef er nog één wens over. De mooie trips die ik tot nu toe heb gemaakt hadden de beperking dat ze in mijn (onderwijs-)zomervakantie moesten passen. Maximaal vijf weken dus, een hele tijd, maar toch was het elke keer jammer om weer naar huis te gaan omdat het werk wachtte.

Met mijn pensioen in het vooruitzicht ontstond het plan om een keer met mijn fiets terug te gaan naar Zuid-Oost Azië en dan voor een langere periode.

In samenwerking met Asian Way Of Life ontstond langzaam een idee voor een langere route, een vermenging van veel nieuwe en enkele bekende elementen. Het is fantastisch om de komende maanden te besteden aan de verdere uitwerking van dat idee. Rekening houdend met visumbeperkingen, het klimaat en de zwaarte van de route moet het een mooie fietsreis gaan worden die zes à zeven maanden gaat duren en van start zal gaan in juli 2019. Inderdaad, nog ver weg maar geweldig om naar toe te leven!

Met behulp van Reislogger (worldbiker.reislogger.nl) en facebook leg ik straks mijn fietsavontuur vast.

1. Marian & Hans:
    10 november 2018
    Hoi Pieter!
    Wat geweldig zeg, bijna zeven maanden fietsen in Zuid-Oost Azië, we zijn weer jaloers! We gaan je natuurlijk weer volgen en hopen je ergens in Laos of Thailand op de fiets tegen te komen. Binnenkort spreken we, tot dan en veel plezier met alle voorbereidingen.
    Marian & Hans.
  2. Mustapha:
    18 november 2018
    Veel succes met alle voorbereidingen.