Thailand

18 september 2019 - Aranya Prathet, Thailand

En kleine zestig kilometer afgelegd langs dezelfde Highway naar de grens met Thailand. De grensovergang Poipet- Aranyaprathet is berucht vanwege de lange wachttijden maar daar was niets van te merken. Het was erg druk met Cambodjaans-Thais verkeer maar geen toerist te bekennen. Aan de Cambodjaanse kante was ik in een paar minuten klaar. Aan de Thaise kant ging het ook snel. Een beetje gênant wel, werd uit de rij gevist, naar een loket gebracht en vijf minuten later stond ik in Thailand. De overgang is groot, van heel arm, stoffig en soms ongeorganiseerd naar een stuk rijker, veel betere wegen en veel georganiseerder. Zit voor een prikkie in het mooie Indochinahotel (laagseizoen). M’n fiets moest mee naar de kamer (voor het eerst), dat was het best. Morgen van Aranyaprathet naar Sa Kaeo. Even wennen: links rijden.

Highway 5 naar de Cambodjaans-Thaise grensPoipet, grensovergangAranyaprathet, grens Thaise kantIndochina hotelIndochinahotel