In Vietnam

30 juli 2019 - Lao Cai, Vietnam

Vietnamese grenspost0205563E-79B7-4875-BAC2-8470C92F343C

Vanmorgen vroeg de grens overgestoken (Hekou - Lao Cai). Ging aan de Chinese en de Vietnamese kant heel erg vlot. Als “witte” fietser wordt je uit de rij gehaald, apart genomen en wordt alles snel afgehandeld. Aan de andere kant van de grens een kamer genomen in het Sapaly Hotel, beetje luxe, even bijkomen. Mijn Chinese Yuans omgewisseld in Vietnamese Dongs. China is hier 200 meter vandaan maar alles is totaal anders. Alle apps op mijn telefoon werken weer (Facebook, Instagram, Google apps) en kan weer gebruik maken van mijn browser. Op straat meer chaos, werd na het passeren van de grens belaagd door geldwisselaars en “reisagenten”. En van thee naar koffie. Niet onbelangrijk, ik kan weer vooruit met Engels. Morgen weer op de fiets verder naar Bac Ha. Ik heb vandaag een extra uur, het tijdverschil met Nederland is 5 i.p.v. 6 uur.

Lao CaiLao CaiSapalay HotelEindelijk, koffie.

Sapaly Hotel, Lao Cai

1. Marike:
    30 juli 2019
    Je kunt even tevreden achteroverleunen. 🍺
    Goed gedaan!👍🏻😊🙋
  2. Pieter Roelofs:
    30 juli 2019
    Heel even, morgen weer op de fiets en de bergen in😜
  3. Kees:
    Volgende avontuur kan beginnen. 👍🏻🚴🏻‍♂️
  4. Pieter Roelofs:
    Morgen weer op pad😜
  5. Majorie:
    30 juli 2019
    Dat 200 meter echt een wereld van verschil kan zijn!
    Bijzonder om China te hebben meegemaakt!
  6. Pieter Roelofs:
    30 juli 2019
    China was heel bijzonder, interessant en mooi.
  7. Marian & Hans:
    30 juli 2019
    We begrijpen uit je verhalen dat je het weer ontzettend naar je zin hebt, mooi zo! Mooie foto’s uit China. Veel fietsplezier in Vietnam, we zien je in Bangkok!
  8. Karin Gielisse:
    5 augustus 2019
    Wat een verschil ineens qua foto's! Zo bijzonder deze reis, en vooral om het zo gedetailleerd mee te mogen maken.